Hirdesd az igazságot minden társadalmi osztálynak! — Az evangéliumi meghívás szól gazdagoknak, szegényeknek, felsőbb osztályoknak, alacsony sorsúaknak. Nekünk kell terveket készítenünk, hogy az igazságot új helyekre és az emberek minden osztályához eljuttassuk (Medical Ministry, 1899, 312. o.).
Adj alkalmat, hogy megértsék. — Senki ne gondolja, hogy a szegényeket vagy a tanulatlanokat elhanyagolhatjuk. Semmiképpen sem zárhatjuk ki őket az isteni üzenet hirdetéséből, és helyes munkamódszerekkel kell dolgoznunk értük. Krisztus messiási mivoltának egyik bizonyítéka az volt, hogy a szegényeknek az evangéliumot hirdette. Dolgozzunk ki módszereket, hogy minden társadalmi osztálynak alkalma legyen megismerni az időszerű igazságot (Review and Herald, 1890. XI. 25.).
Megváltó üzenet minden ember számára. — Sokan mélyen átérzik szükségletüket, olyan szükségletüket, amit sem földi gazdagság, sem élvezetek nem elégíthetnek ki; de nem tudják, hogyan juthatnak birtokába annak, amire sóvárognak.
Krisztus evangéliuma kezdetétől a végéig az Üdvözítő kegyelem örömhíre. Határozott és mindent uraló eszme. Segítség az ínségeseknek, világosság az igazság számára vak szemeknek, vezetője lelkeknek, akik az igazi talapzatot keresik. Minden lélek elérheti a teljes és örökkévaló üdvösséget. Krisztus várja és sóvárogja, hogy megbocsáthasson, s ránk áraszthassa ingyen felajánlott kegyelmét. Éberen figyel, várakozik, hogy azt mondhassa, amit a Jerikó kapujában álló vak embernek mondott: „Mit akarsz, hogy cselekedjem veled?” Elveszem bűneidet. Megmoslak véremben.
Az élet minden főútján vannak megmentendő lelkek. A vakok a sötétségben tapogatóznak. Áraszd rájuk a világosságot, és Isten megáld (Letter, 1903, 60.).
A felsőbb osztályokra vonatkozó tervek minden népréteget felölelnek. Emelkedjenek fel gondolataid a mű nagyságához. Szűklátókörű terveidet, korlátolt ötleteidet ne vidd bele munkamódszereidbe. Ebben reformra van szükség: nagyobb anyagi eszközök, hogy a művet arra a magas és magasztos polcra emeljék, amelyet mindig el kell foglalnia. Lesznek anyagi eszközökkel rendelkező emberek, akik felismernek egyet-mást a mű jellegzetességéből; noha nem óhajtják felvenni a keresztet s nem akarják vállalni a népszerűtlen igazsággal együtt járó megvetést. Ha lehetséges, először a felsőbb néprétegekhez kerülj közelebb, de az alsóbb osztályokat se hanyagold el.
Azonban a terveket és az előadás-sorozatokat több területen úgy alakították ki, hogy egyedül csak az alsóbb néprétegekhez juthattak közelebb. A felsőbb osztályok felismerik ugyan az igazságot, de annyira rettegnek a szegénységtől, hogy azt gondolják, az éhhalállal kellene megküzdeniük, amennyiben elfogadnák az igazságot (Letter, 1888, 14.).
Megtért, tehetséges és befolyásos emberek. — Isten szolgái ne merítsék ki idejüket és erejüket azokért munkálkodva, akik egész életüket Sátán szolgálatának szentelték, míg egész lényük megromlott. Ha a kitaszítottak jönnek és jönnek majd, miként Krisztushoz is járultak, ne tiltsuk el őket. Azonban Isten olyan munkásokat hív el, akik a felsőbb osztályokhoz is közel juthatnak, akik, ha megtérnek, a saját környezetük tagjaiért munkálkodnak majd. Isten látni szeretne megtért tehetséges és befolyásos embereket, akik művében tevékenykednek. Az Úr munkálkodik tehetséges és befolyásos emberek szívén, vezeti őket, hogy csatlakozzanak azokhoz, akik az utolsó kegyelmi üzenetet juttatják el e világhoz (Manuscript, 1902, 6.).
Pál módszerei minden népre és nemzetre érvényesek. Utazásai közben Pál apostol összekapcsolta a bel- és a külmissziót. Egyszer a zsidókhoz beszélt saját templomukban, majd a pogányoknak prédikált templomuk előtt és bálványaik előtt. Azonban Pál nem arról a Messiásról beszélt, aki lerontja az Ószövetséget, hanem arról a Messiásról, aki azért jött, hogy az egész zsidó szertartási rendszert az igazsággal összhangba hozza.
Azok a tanítványok, akik az igazságot a legmesszebbre elvitték, készek voltak számot adni meggyőződésükről azoknak is, akik otthon maradtak. Itt aratott a kereszténység határozott győzelmet, s azt a nemes álláspontot fogadták el a megtért zsidók is, hogy a kereszténység és az üdvösség az egész föld színén élő minden nemzet, nyelv és nép kincse (Letter, 1900, 17.).