A test fővárosa. A test szerveit az értelem szolgájául alkotta az Úr. Az értelem a test fővárosa. (3Bizonyságtételek 136)
Az egész embert az értelem kormányozza. Minden tettünk, akár jó akár rossz, az értelemből veszi eredetét. Az értelem imádja Istent és kapcsol össze mennyei lényekkel. Mégis sokan értelmessé válás, kincset tartalmazó erény nélkül töltik el egész életüket. (Keresztény nevelés 426)
Az agy ellenőrzi a testet. Sok olyan beteg van ma, aki mindig az is marad, mert lehetetlen meggyőzni őket, hogy ingoványon alapszik a tapasztalatuk. Az agy a test fővárosa, az összes idegerő és szellemi élet középpontja. Az agyból kiinduló idegek uralkodnak a testen. Az agy benyomásait az agy idegei továbbítják mind a test idegeinek, mint megannyi távíróvezeték; ezek ellenőrzik a szervezet összes részeinek életfolyamatát. A mozgás szerveit is az agy parancsai kormányozzák. (3Bizonyságtételek 69)
Az agy idegei, melyek az egész szervezettel érintkeznek, az egyedüli eszköz, melyen át a menny érintkezni tud az emberrel, s ki tud hatni a legbelső életére. (2Bizonyságtételek 347)
Sátán a fölfogó képességre sújt. Sátán világosság angyalaként jön az emberekhöz kísértéseivel, csábításaival, amint Krisztushoz jött. Olyan testi és erkölcsi gyöngeségbe törekszik vinni az embert, hogy le tudja győzni csábításaival, majd diadalt üljön romlása fölött. S eredményes lett, hogy az embert étvágya bűnös kényeztetésére csábítsa, tekintet nélkül a következményekre. Jól tudja, hogy az embernek, amíg tönkreteszi Istentől nyert képességeit, csaknem lehetetlen eleget tenni Isten és embertársa iránti kötelezettségeinek. Az agy a test fővárosa. Ha a fölismerő képesség bármilyen mértéktelenség miatt eltompul, nem ismeri föl az örökkévaló dolgokat. (Üzenet az ifjúságnak 236)
A szokás zsarnoki hatalma. Az értelem erejének vagy gyöngeségének sok köze van a világban való hasznosságukhoz és végső üdvözülésünkhöz. A tudatlanság, mely Isten törvényei felől testi egészségünket illetően uralkodott, igazán ítéletre méltó. A gyöngeelmélyűség félelmetes mértékben uralkodik. A Sátán megvilágítása vonzóvá teszi a bűnt, s nagyon tetszése szerinti, ha a keresztény világot mindennapi szokásai által a szokások kényuralma alatt tudná tartani, akár a pogányokat, ha engedik, hogy az étvágy uralkodjék rajtuk. (Üzenet az ifjúságnak 237)
Őrizzük a fellegvárat. Mindnyájan tartsuk fontosnak, hogy szüntelen őrködéssel erősítsük az erkölcsi természetet. Mint hű őrök, őriz zük a lélek fellegvárát, sohse képzelve, hogy akár pillanatra is lanyhulhat az éberségünk. (Egészség tanácsok 411)
A helyesen nevelt és erősített értelem nem inog meg. Mindennapos vizsgákkal neveljük gondolkodásunkat a megbízhatóság szokásaira, igaz és helyes követelményeinek tudatára, hiszen ez hajlamaink és élvezeteink fölött kötelességünk. Az így szoktatott gondolkodás nem bizonytalankodik úgy a helyes és helytelen között, mint a nádszál a szélben. Hanem amint a dolgok fölmerülnek, máris fölismerik, hogy elvről van szó, és önkéntelenül és hosszas viták nélkül a helyeset választják. Azért megbízhatók, mert a hűség és az igazság szokásaira nevelték magukat. (3Bizonyságtételek 22)
Őrizetlen fellegvár. Szemlélet által változunk el. Bár az ember teremtője mására alkotott, annyira elkoptatja a gondolkodását, hogy a bűn, amit valamikor gyűlölt, kellemessé válik számára. Mikor nem virraszt és imádkozik többé, nem védi már a fellegvárat, sem a szívét, hanem bűnbe és bűnözésbe merül. Elaljasodnak a gondolatai és lehetetlen kiemelni a romlásból, míg arra szoktatják, hogy rabbá tegye az erkölcsi és szellemi erőket, hogy durva szenvedélyeknek vesse alá. Megszakítás nélkül fönn kell tartani az érzéki gondolkodás elleni harcot. S Isten kegyelmének finomító hatalmára van szükség, ami fölfelé vonzza a gondolkodást, és arra szoktatja, hogy tiszta és szent dolgokról elmélkedjék. (2Bizonyságtételek 479)
Az élet és halál kérdésének forrása – „Az odafölvalókkal törődjetek, ne a földiekkel.” A szív az ember fellegvára. Onnét ered az élet vagy a halál. Amíg valaki szíve meg nem tisztul, semmiképpen sem alkalmas a szentek közösségére. Isten a szívek vizsgálója, tudja, ki vesztegel bűnben, ki nincs tekintettel lelke üdvösségére. A legtitkosabb tettek is tanúk előtt történnek.
Nem dughatom be fülemet, hallottam férfiaknak asszonyokhoz, lányokhoz intézett szavait – bókok szavait, csalárd, szenvedélyt ébresztő szavakat. A Sátán latba vet minden eszközt a lelkek elpusztítására. Néhányan közületek eszközeivé szegődtetek ebben. Az ítéletkor szembe kell néznetek e váddal. Az angyal mondta róluk: „Sohasem adták szívüket Istennek. Krisztus nem él bennük. Igazság nincs bennük. Bűn, csalás és kétszínűség foglalja el az igazság helyét. Nem hiszik, és nem követik Isten szavát.” (5Bizonyságtételek 536)
Könnyű élet, bűnös kielégülések, biztonság – árulók a falakon belül. Az izráeliták akkor csábítattak bűnre, mikor kényelemben és biztonságban érezték magukat. Nem tartották szem előtt Istent, elhanyagolták az imát, és az önelégültség lelkületét ápolgatták; kényelem, hanyagság és kéjvágy miatt nem őrizték lelkük várát, ezért alantas gondolatok lopakodtak be. A bástyákon belül lappangó árulók döntötték le a törvények erődítményét és szolgáltatták ki Izráelt az ördög hatalmának. Sátán így próbálja ma is lelkek vesztét okozni.
Hosszú, és a világ előtt ismeretlen folyamat megy végbe egy keresz tény lelkében, mielőtt nyilvános bűnt követne el. A tisztaságból és szentségből nem egyszerre zuhan alá a romlottságba. Az Isten képére teremtett embernek így is idő kell ahhoz, hogy állati vagy ördögi szintre süllyedjen. Szemlélés, megfigyelés által változunk el. A tisztátalan gondolatokkal foglalkozó ember lassan odajut, hogy kívánatosnak ítél oly bűnöket, amelyektől azelőtt irtózott. (Ősatyák 459)
Dohány megbénítja az érzékenységeket. A szervezet megsínyli a dohányzást. A dohány lassú méreg. Kihat az agyra, megbénítja az érzékenységeket, úgyhogy nem lát tisztán a lelki dolgokban, különösen azokat az igazságokat, melyek kiiktatnák eme szennyes szokást.
A dohányosok nem állnak tisztán Isten előtt. Ilyen szennyes kielégülést űzve lehetetlen megdicsőíteniük Istent testükben és lelkükben, melyek az övéi. S míg ezt a lassú és biztos mérget használják, mely romlás a testnek és megbénítja az értelem képességeit, Isten nem hagyhatja jóvá őket. Irgalmas lehet hozzájuk, amíg nem tudják, mennyire árt nekik, de mikor igaz megvilágításban eléjük tártuk az ügyet, ha folytatják ezt az undorító szokást, bűnösek Isten előtt. (4 Lelki ajándékok 126)
A szesz és kábító, élénkítő szerek rabszolgái. Sátán minden oldalról a kárhozat útjára akarja csábítani az ifjúságot. S ha egyszer arra fordította lábukat, a lefelé vezető úton egyik züllöttségből a másik kicsapongásba hajszolja őket, míg az áldozatok lelkiismerete elveszti érzékenységét, s nem áll többé előttük Isten félelme. Egyre kevesebb az önuralmuk. A vágyak, ízlelések rabszolgái. Megtanulják megvet ni a valamikor tisztelt tanácsot. Fesztelen, fölényes viselkedéssel tetszelegnek. Dicsekednek szabadságukkal, holott a romlottság szolgái. Szabadságon azt értik, hogy az önzés, romlott étvágy és erkölcstelenség rabszolgái. (Mértékletesség 274)
Sátán fegyverei. A test kívánságaiba merülés a lélek ellen küzd. Isten küldötte benyomást tevőn szólt a keresztényekhöz „Kérlek azért titeket atyámfiai az Istennek irgalmasságára, hogy szánjátok oda testeteket élő, szent és Istennek kedves áldozatul, mint a ti okos tiszteleteteket.” Ha a test likőrrel és a dohány szennyezettségével átitatott, akkor nem szent, nem Istennek tetsző. Sátán tudja, hogy nem lehet az, azért támadja kísértéseivel az embereket az étvágy terén, hogy e hajlam szolgaságába viheti őket, s elérhesse romlásukat. (Advent szemle és szombat hírnök 1874, szeptember 8)
A szenvedély és étvágy, döntő tényező. Ha értelmes férfiak s nők bárminemű mértéktelenséggel megbénítva tartják erkölcsi erőiket, szokásaikkal sok tekintetben alig állnak a pogányok fölött. Sátán foly vást elvon embereket a megmentő világosságtól a szokásokhoz és divatokhoz, tekintet nélkül a testi, szellemi és erkölcsi egészségre. A hatalmas ellenség tudja, hogy ha az étvágy és szenvedély uralkodik, akkor a test egészségét és az értelem erejét föláldozzuk az önző kielégülések oltárán, s gyors romlás ér utol. Sátán jól tudja, hogy ha a fölvilágosult értelem fogja a gyeplőt, megfékezve az állati tulajdonságokat, az erkölcsi erőknek tartva alávetve azokat, nagyon kicsi az ereje, hogy legyőzze kísértéseivel. (Üzenet az ifjúságnak 237)
Ami lehetett volna. Ha az említett nemzedék szülői szilárd szándékkal az értelem szolgájának tartották volna meg a testet, ha nem engedték volna, hogy az értelem állati szenvedélyek szolgája legyen, más lények élnének ma a földön. (2Válogatott üzenetek 4312)
Az értelem választ, vagy a test uralkodik. Értsétek meg az öszszefüggést az egyszerű életmód és a magasrendű gondolkodás között. Az egyén dönti el, hogy életét az értelem vagy a test ellenőrzie. Az ifjúnak magának kell életét alakító választást tennie. Ne kímélje magát, hogy megértse az erőket, melyekkel bánnia kell, s a befolyásokat, melyek alakítják a jellemet és sorsot. (Nevelés 202)
Tanítsátok az embereket. Tárd az emberek elé annak fontosságát, hogy ellenálljanak az étvágy kielégítésére csábító kísértéseknek. Sokan itt buknak el. Fejtsd ki, milyen szoros a kapcsolat a test és értelem között, s mutass rá, hogy mindkettőt a legjobb állapotban kell tartani. (Egészség tanácsok 543)